Αρχείο Γεφυριών Πελοποννήσου

Αρχείο Γεφυριών Πελοποννήσου
Πετρογέφυρα: διαδρομές...της φύσης τα καμώματα...δημιουργήματα...μνήμες...αναφορές...βιώματα

Τιμή στους μάστορες, που άφησαν με τα εμπνευσμένα έργα των χεριών τους το ίχνος τους στην ιστορία της νεοελληνικής αισθητικής, σμιλεύοντας την πέτρα και δαμάζοντας το νερό της Πελοποννησιακής γης, με την απαράμιλλη τεχνική τους, τη φλόγα της ψυχής τους και το σεβασμό στη φύση.
Ας γνωρίσουμε αυτούς και τα έργα τους.

Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Μουλβία γέφυρα στη Ρώμη – Ponte milvio. Roma - Ιταλία.

Η ιστορική γέφυρα στη Ρώμη.
Σπουδαία και ιστορική γέφυρα στη Ρώμη, με στηθαία, προβόλους, επίπεδη επιφάνεια διάβασης στρωμένη με γκρίζες πλάκες, ενώ στην βόρεια είσοδο υπάρχει νεοκλασικός πύργος.
Αποτελείται από έξι μεγάλα ημικυκλικά τόξα, με τις δύο ακριανές να είναι οι μικρότερες  και τρία ανακουφιστικά ημικυκλικά παράθυρα μεταξύ των τεσσάρων κεντρικών τόξων.
Το πλάτος της είναι οχτώ μέτρα και το μήκος εκατό τριάντα έξι.Χτίστηκε για πρώτη φορά το 207 π.χ. και στο διάστημα από τότε μέχρι τώρα έχει υποστεί αρκετές φθορές και ανακατασκευές. Τα τελευταία 30 και πάνω χρόνια είναι κλειστή για τα οχήματα.
Μουλβία γέφυρα και νεοκλασικός πύργος. (Φωτο: Αρχείο Γεφυριών Πελοποννήσου. ΑΓΠ)

Αποτελεί σημείο αναφοράς της ιταλικής πρωτεύουσας και ένα από τα πλέον επισκέψιμα μέρη της.
Ο φίλος Ιταλός από τη Ρώμη Luccio Kaneva, μας λέει τα παρακάτω για την σπουδαία αυτή γέφυρα:
«Βρίσκεται στη Ρώμη και για πρώτη φορά χτίστηκε το 207 πχ κατά τη διάρκεια του Β’ Καρχηδονιακού πολέμου.
Σε δημοσίευση του 1820.

Ανακατασκευάστηκε το 110-109 πχ από τον κήνσορα Marco Emilio Scauro  και τετρακόσια  χρόνια αργότερα, το 312 εδώ έλαβε χώρα η γνωστή μάχη της Μουλβίας γέφυρας ή μάχη της Saxa Rubra μεταξύ του Κωνσταντίνου Ι' και του Μαξέντιου, όπου σύμφωνα με το μύθο, ο Κωνσταντίνος είδε ένα όραμα του Σταυρού και την επιγραφή εν τούτω νίκα (hoc Signo vinces), το οποίο τον ενθάρρυνε στη μάχη.
Υπέστη σοβαρότατες ζημιές κατά τον μεσαίωνα και το 1429 ανακατασκευάστηκε από τον πάπα Μαρτίνο V, με την ανάθεση του έργου στον Francesco Gennazzano.
Με τραμ τη δεκαετία του 1930

Το 1458 αφαιρέθηκαν τα ξύλινα μέρη και κατεδαφίστηκε η μεσαιωνική οχύρωση ενώ το 1805, σύμφωνα με τον πάπα Πίο VII, έγιναν άλλες εργασίες αποκατάστασης από τον Giuseppe Valadier, με την ανακατασκευή των ακριανών τόξων, που ήταν ξύλινα και κινητά και την οικοδόμηση της βόρειας εισόδου του νεοκλασικού πύργου.
Ανατινάχτηκε το 1849 από τον Garibaldi για να εμποδίσει την προέλαση των γαλλικών στρατευμάτων και ανακατασκευάστηκε από τον πάπα Πίο IX το 1850, για άλλη μια φορά. Με την ευκαιρία αυτή προστέθηκε ένα άγαλμα του γλύπτη Domenico Pigiani, ενώ υπήρχε ήδη αυτό του Giovani Nepomuceno.
Ο νεοκλασικός πύργος

Το 1951 τελείωσε η διπλανή γέφυρα Flaminio, που μείωσε τη λειτουργία της και από το 1978 είναι κλειστή για τα οχήματα.
Αυτή είναι η Μουλβία γέφυρα στη Ρώμη».
 
 
 
 
 
Η επιφάνεια διάβασης. Φώτο: Αρχείο Γεφυριών Πελοποννήσου.
 
Δείτε το παρακάτω video για τη Μουλβία γέφυρα στη Ρώμη.